jueves, 18 de diciembre de 2014

THE FAMILY MAN (BRETT RATTNER, 2000)


On Christmas Eve, two days before he pulls off a multi-billion-dollar merger, Wall Street hot-shot Jack Campbell (Nicolas Cage) gets a phone message from a woman he almost married 13 years before. He also tells a gun-toting street tough that he has everything he needs. The punk laughs. Christmas morning, Jack wakes up next to his old girlfriend, Kate (Téa Leoni), in some sort of parallel universe, in a 12-year marriage. Over the next few weeks, he gets a glimpse of what his life would have been like if he'd married her: a house in Jersey, two children, bowling trophies, a job at his father-in-law's tire store, and a lot of love from his wife Kate. When this Dickensian adventure ends, what will he do?

CRITICS REVIEWS:

"O.K., It´s a Wonderful Life. But Where Is It? (...) 'The Family Man' asks us to feel sorry for Mr. Cage's character both when he is rich and when he is part of the middle class." 
A. O. Scott: The New York Times

"Sweet, light entertainment, but could have been more. (...)."
Roger Ebert: Chicago Sun-Times

I saw this film on TV, enterteining.
Anina.

------------------------------------------------

Jack Campbell (Nicolas Cage) es un egocéntrico broker de Wall Street cuya única obsesión es el trabajo y una vida llena de lujo. Un día, tras un incidente en una tienda el día de Nochebuena, se despierta viviendo otra vida: es un humilde vendedor de neumáticos de Nueva Jersey, casado con su antigua novia Kate (Téa Leoni), a la que había abandonado hacía años para que no obstaculizara su carrera en el mundo de las finanzas. (FILMAFFINITY)

CRÍTICAS:

Drama familiar de segundas oportunidades y redenciones navideñas. Todo muy "Capra" -salvando las distancias, por supuesto-. Funcionó muy bien en taquilla.
FILMAFFINITY

"Ok, qué bello es vivir. ¿Pero dónde? (...) 'The Family Man' nos pide que sintamos pena por el personaje de Mr. Cage tanto cuando es rico como cuando es miembro de la clase media."
A. O. Scott: The New York Times

"Un dulce y ligero entretenimiento, pero podría haber sido algo más. (...)."
Roger Ebert: Chicago Sun-Times

"Simpática comedia (...) Un canto a los valores tradicionales que contó con el buen trabajo de Nicolas Cage y la banda sonora de Danny Elfman."
Fernando Morales: Diario El País

Vi esta película en la tele, entretenida.
Anina.